073-02 62 614

Om

Om

Helena Wiktelius

Jag brinner för försäljning och älskar att förmedla den känslan, och att inspirera andra till att få helt nya ögon på säljprocessen. Att ge varje enskild individ på företaget möjlighet till utveckling, stärker hela teamet och ger bättre resultat.

Med en orädd attityd fylld med mod, lojalitet och sprudlande kreativitet ger jag er ny energi till att lyckas.

 

Visste du att…?

Helena tilldelades Karlstad Kommuns Förtjänstmedalj 2012. Förtjänstmedaljen kan enligt reglementet delas ut till ”person som genom utomordentliga insatser hedrat kommunen eller av andra och särskilda skäl anses ha gjort sig förtjänt av denna utmärkelse.”

Tillväxt är högt efterfrågat och INOVA är en klart skinande stjärna på tillväxthimlen. Helena Wiktelius är en lika lysande och inspirerade sol på Karlstads horisont. Envis, modig, effektiv innovatör och affärsutvecklare. Hon har lett projektet RAMP 8 gånger. RAMP bidrar till ideér och kraft i Karlstads näringsliv. RAMP är en tillväxtpotential i Karlstad kommun. Helena Wiktelius på INOVA får kommunens förtjänstmedalj för påhittighet, visualisering, ny värdegemenskap och framtidstro. En insats präglad av inspiration och ungdomlig entusiasm.

 

Helena producerade dokumentärserien De som vågade.
Med detta projekt ville jag att fler skulle få ta del av kraften som finns i att våga tro på sina drömmar. De som vågade handlar om några värmländska idéfyllda entreprenörer som är på jakt efter sina drömmar. Alla har kastat sig ut. Kommer de att flyga eller falla?

www.desomvagade.se kan ni se alla avsnitt.

Denna dokumentär är ett sätt för mig att göra skillnad, att få människor att gå från ord till handling, från en idé till ett förverkligande. Sverige har idéer och rätt människor. Min vision är att De som vågade skall locka fram modet och ge människor inspirationen att ta sina idéer till nya nivåer. Jag vill ge Jantelagen en käftsmäll.

 

På den internationella kvinnodagen 2013, utsågs Helena som en av de mest inflytelserika kvinnorna i Värmland. Denna lista publicerades i NWT. Syftet är att lyfta fram kvinnliga förebilder. Förstaplatsen tog Margot Wallström, en kvinna med stora möjligheter att påverka och inspirera människor. Detta anses också gälla för Helena Wiktelius, som hedrades med en plats som bubblare.

 

Vem är jag…?

En initiativrik och kreativ kvinna. Ser varje dag som en ny möjlighet att sprida glädje och energi. Jag ser möjligheter i alla situationer och alla människor jag möter. Under en stor del av mitt liv har jag friidrottat på elitnivå, vilket gjort att jag utvecklat ett starkt psyke och en kämparanda, jag vägrar att ge upp. Jag har inte bara hälsan att tacka från idrotten utan även mitt strukturerade arbetssätt, min förmåga att motivera mig själv och andra genom att sätta mål. För mig finns tre ledord i allt jag gör; glädje, engagemang och ömsesidigt ansvar.

 

Bakgrund:

Jag är uppväxt i en entreprenörsfamilj vilket innebar att jag fick börja jobba tidigt. Jag var fem år när jag deltog på min fars auktioner första gången. Tidigt insåg jag att försäljning handlade väldigt mycket om att sprida en go känsla. Efter studenten var jag toppsäljare för butiks TV-reklam, att ringa 80 samtal per dag var min vardag vilket gjorde mig otroligt stark som säljare. Ett nej betydde bara ett steg närmare en affär.

 

Erfarenheter:

Event manager på Fjällkonferens/Sälenkonferens
Lärdomar: Att lyssna på vad kunden verkligen behöver och vill ha, var grunden för de förtroendefulla och långsiktiga relationer jag byggde upp. Som ansvarig för ett event är det viktigt att skapa en prestigelös atmosfär, då samarbetar människor som bäst.

 

Försäljnings- och marknadschef på Rica Hotel Karlstad
Lärdomar: Här var det viktigt att få alla och ta sitt ansvar för att nå maximalt resultat och stor kund nöjdhet. En utmaning var att få alla anställda och inse att de var ansiktet utåt, att vi alla var en del av den totalupplevelse som gästen tog med sig hem.

 

Affärsrådgivare på Inova
Lärdomar: Att ge kunskap gör att människor kommer en bit, men inte hela vägen. 80 % procent är känslor och 20 % är fakta. För att locka fram det bästa ur individen, gäller det att sprida glädje, energi och engagemang. Alla behöver förstå att det handlar om ömsesidigt ansvar för att lyckas. Viljan och orken är det som tar oss hela vägen.